Leverandør- og samprojektering

Leverandørprojektering og samprojektering

”Mød de skarpe krav til samarbejde og koordinering af ydelser”

Omfanget af projekterende virksomheder, der indgår i et byggeprojekt, er stigende. Dele af projekteringen overdrages ofte til leverandører og entreprenører og der udbydes på funktionskrav eller som systemleverancer. Det stiller skarpe krav til samarbejde og koordinering af ydelser.

I denne vejledning beskriver vi, hvordan man bør tilrettelægge samarbejdet omkring samprojektering og leverandørprojektering. Det handler i høj grad om projekteringsledelse, koordinering og klare aftaler, roller og ydelser.

En veltilrettelagt proces er med til at sikre et godt samarbejde mellem bygherre, rådgivere og leverandører/entreprenører og bidrager til et godt resultat for alle medvirkende – et bygbart projekt uden projektfejl.

Vejledningen suppleres af bilag, der illustrerer hvordan man kan kortlægge og tilrettelægge grænsefladerne mellem de projekterende parter.

Vejledninger

Forside af publikationen: Kender du typen?Værdibyg
NY Udbud af rådgiverydelser
NY Bedre Entrepriseudbud
Totaløkonomi i udbud
Brugervenlige kontrakter
Udbud med forhandling
Dialog i udbudsprocessen
Renoveringsstrategi
Gode råd i renoveringsprocessen
Risikohåndtering i renoveringsprojekter
Forundersøgelser i renoveringsprojekter
Håndtering af brugere og beboere i renoveringsprojekter
Samarbejde og kommunikation i renoveringsprojekter
Afleveringsprocessen
Leverandør- og samprojektering
Perspektiver på renoveringsprocesser
Effektiv Prækvalifikation
Afregning af vinterforanstaltninger
Kvalitet som tildelingskriterium
Tidsplanredegørelse

Værdibyg er et samarbejde mellem:

Ja tak - send mig Værdibygs nyhedsbrev

Få den nyeste viden fra Værdibyg direkte i din indbakke